על שיווק כבר דובר, והרבה. על שיווק דיגיטלי גם. אז איך קידום ושיווק של העסק ברשתות החברתיות ובאינסטגרם בפרט יכול לעזור לו? על כך במאמר הבא
אינסטגרם, ויז'ואל ומה שבינהם
אינסטגרם מקדמת ויז'ואל ססגוני, תמונות בולטות, מושכות ומדברות. זה המקום שתוכלו לבלוט בו ולהגיע לקהל יעד צעיר יחסית. בחרו את התמונות המייצגות את המוצר או השירות שלכם.
מה חשוב לדעת
באינסטגרם כדאי להפחית במלל. כמה מילים בפוסט? אין ממש נוסחא מנצחת, אבל מה שבטוח, זה לא המקום לחפירות. חשוב להשתמש בפוסט קצר וקולע – זה לא המקום להשתפך.. יש ערוץ שיווק לכל מטרה והפיד הוא המקום לנראות בולטת. תמונה טובה תמשוך את הגולש לעצור מהגלילה הבלתי נגמרת. בפייסבוק- המלל יופי לפני התמונה, באינסטגרם – קודם כל תמונה, אז חשוב לבחור אותה נכון.
מידע מורחב ולינקים- איפה המקום הנכון לשים אותה
מה כן אפשר?
- להפנות מהפוסט אל הבלוג או למאמר באתר שלכם.
2. לשים לינק בסטורי למאמר המלא (זכרו שהאינסטגרם הוא מקום שהכל בו מהיר ואם תכתבו יות מדי,
תאבדו את ה"צופה".
3. בפייסבוק אפשר לשים לינק במלל או בשרשור התגובות
4. להכניס את הלינק ללינק מרכז. מכירים את הלינקטרי? LINKTREE ? תוכלו לראות את הלינקטרי שלי. בו אני מכניסה את הקישורים הרלוונטיים ביותר שלי. https://linktr.ee/TALLAVI_
המלצות לשימור:
- לתכנן את הפיד ולבחור רק תמונות מעולות! גם באיכות התמונה- גם במסר וגם בקריאטיב
- להכניס בפיד תמונות שמלמדות מהם השירותים העיקריים של העסק
- להכניס בפיד תמונות או תוכן שמספר מה הערך שאתם נותנים ללקוח
- לתחזק היילייטס ברורים ועדכניים – אפשר כמובן גם מעוצבים.
אינסטגרם: ערוצי השיווק השונים וההתאמה לעסק
שימו לב כי יש לכם הזדמנות להיחשף לקהל רחב במספר ערוצי שיווק.
פיד- פוסט, סטורי, רילס ומה שבינהם
ערוצי השיווק השונים ברשת האינסטגרם יכולים לסייע לנו לגייס לקוחות ולהגביר נוכחות. לכל ערוץ שיווק יש את המטרה שלו ואת היתרונות והחסרונות. לדוגמא: בסטורי תשמרו קשר עם העוקבים שלכם, החשיפה בערוץ זה אינה גבוהה לעוקבים חדשים, אם בכלל. הרילס לעומתו, יכול להביא את הסרטון שתערכו לקהל חדש, עם צפיות וחשיפות רבות.בואו ואעשה לכם קצת סדר במאמר ייעודי על הסטורי והרילס.
המלצות לשימור:
- להתחיל להעלות רילס!! בעזרת תכנת עריכה היום יש כל כך הרבה פיצ'רים בתוך אינסטגרם שיכולים לסייע לנו לערוך לבד סרטון.
- תנצלו את הכלי החינמי ותתחילו לקבל לקוחות.
- תוודאו שבפיד אתם מכניסים תמונות שיעזרו לצופה להבין תוך 2 שניות מה אתם עושים. מהו העסק שלכם.אם זה לא יהיה מובן.. נקסט, ה"צופה" כבר עובר לפרופיל אחר.
ביו – מה חשוב לשים לב
- מה המוצרים, מה השירותים? נכניס לביו – שורת הביוגרפיה אשר נמצאת מתחת לתמונת הפרופיל
- אל תשכחו להוסיף מילות מפתח בביו
- אל תבזבזו מלל לא רלוונטי או הפניה ללינקים – רק מה שחשוב באמת.
פיד, סטורי, רילס – ומה שביניהם
מה נעלה בפיד? תמונות וואו עם המוצרים והשירותים העיקריים וזאת נעשה בתכנון מסודר לפיד. אני אישית משתמשת באפליקציה לעיצוב ותזמון הפיד שלי ושל הלקוחות שלי.
היה לעסק שלכם אירוע מהמם אתמול ? נהדר!
בסטורי
נעלה את ההכנות, מאחורי הקלעים, לייב בדרך ללוקיישן , באירוע עצמו: נעלה כל מה שיכול לגרום לעוקבים שלנו להכיר את העסק, למה צריך את זה? עסקים עושים עם אנשים והכי חשוב שיבינו שאתם עובדים מאחורי העסק. אתם ולא משהו אחר. מוזמנים לקרוא מאמר נוסף של טיפים בנושא
סרטון רילס
אחרי הסטורי, זה הזמן להעלות מכל התמונות המהממות של האירוע סרטון ריל. לא יודעים כיצד? אני ממליצה מאד על ערוץ הרילס, אל תוותרו, תנסו. לא הצלחתם? מוזמנים להדרכה או ייעוץ איתי.
פוסט בפיד – יעלה אחרי האירוע. אם היה צלם ויש תמונות מקצועיות, נהדר!! אם אין? תערכו לכך מבעוד מועד ותצלמו תמונות מעולות. צריכים קצת עזרה עם צילום בנייד? מוזמנים לסדנאות וסיורים שלי בהדרכות סטורי וצילום קישור לסיורים.
שיווק הלכה למעשה
באינסטגרם השיווק פחות ישיר. אם המלל מגניב, יש בו וויב שמדבר אל קהל היעד, אם לא, הוא פשוט ימשיך להתקדם. במלל בפוסט שימו תזכורת על לינק שמחכה בביו , יופי! הלקוח בדרך לביו. בביו יש קישורים מסודרים ומובנים? יופי, אנחנו ממשיכים איתו עוד צעד.
המלצה לסיום סיומת:
בתכנון פיד ואסטרטגיה דיגיטלית, תחשבו על התוכן שיעלה, המסר, ההנעה לפעולה וכל מה שצריך להופיע בפוסט, הכינו מראש.
מרגישים שכאן כבר הלכתם לאיבוד? מוזמנים להיעזר בי להדרכות ומפגשי מיקוד אסטרטגיה דיגיטלית לקישור לחצו כאן. תתחילו להתנסות ותתחילו להתנסות בשלושת ערוצי השיווק השונים