חוף אשקלון – מקומות קסומים לטיול וביקור

מגבול הלבנון ועד גבול עזה- סיור של קצוות ואופטימיות

הפעם , משתפת על הביקור באוהל של מיכה ביטון . מוסיקאי, יוצר .בוגר בי"ס בית צבי, נולד בעיר שדרות , מתגורר כיום במושב נתיב העשרה , על גבול רצועת עזה, מועצה אזורית חוף אשקלון. ביקרתי בנתיב העשרה במסגרת סיור מפיקים של דני מקסימוב ושבוע לאחר מכן חזרתי שוב, לסיקור מלא. יום הכרות עם התיירות במרחב הכפרי של המועצה, במסגרת סיקור מיזם תיירות בישראל – מגזין תיירות , בחסות ראש המועצה חוף אשקלון איתמר רביבו, החברה הכלכלית ומחלקת תיירות רונן ליבנה ונטלי ביטון מלכה.

https://katzr.net/34ddbd

סיור קצוות

משהו, בנסיעה מצד אחד של המדינה , בדיוק בימים שגם אצלנו הורגשה מתיחות, ועד לגבול עזה תוך כמה שעות ספורות , לצד שני וחזור… עשה לי את היום לסיור של קצוות מסעיר. במדינתנו היפה והאהובה, הכל קיצוני וגם הנסיעה הארוכה הזו. מרוגע למתיחות, ממתיחות לרוגע , יום שהותיר בי רק דבר אחד- אופטימיות.

ולמה אופטימיות ?

הסיומת באוהל של מיכה, נטעה בי את האישור שחיפשתי לחשיבות הסיקור שלי כבלוגרית , של תיעוד ודיווח מציאות לא פשוטה. איך נוטעים שמחה וצבעוניות באבני פסיפס חיינו, איך ביישובים שקרובים לגבול חיים להם אנשים מיוחדים ומרגשים. לא עוזבים שקשה ויתרה על כך, אנשים מגיעים מכל קצוות הארץ לבקר אותם. אני מכירה את זה מקרוב, כתושבת ההרחבה בקיבוץ אדמית, על גבול הלבנון.

והרי החדשות

בלוני נפץ, חדשות ותקשורת שלא עוצרת באדום. מציאות . אך גם היא, על כל מורכבותה, לא זורקת אף אחד פה משלוותו. נהפוך הוא , הדלת פתוחה לרווחה והמארחים כה שמחים לקראתנו. ולמרבה הפלא, יש פה שקט ואין שום בלון באופק.

האוהל של מיכה ביטון בנתיב העשרה

יש משהו מרגש באנשים של אמת. כאלה , שמהרגע הראשון שהעיניים נפגשות, אתה מרגיש שהגעת לבית מכיל. מיכה הזמין אותנו לשבת במאהל . התכבדנו בתה וגם ספינג' חם.. ומי שרצה לגם גם ערק . עטיפות הדיסקים שלו מונחות לצד עבודות הקרמיקה של אשתו ואני יושבת וממתינה למופע אינטימי שכזה.

החצר רחבת הידיים ומיכה מספר כי ממש לא מזמן הם קיימו אירוע משפחתי ואט אט החצר מקבלת אורחים למופעי שקיעה וחברותא.

בין שדרות לירושלים, המסע של כולנו

ככה, על כיסא בר ובצניעות הוא שם על מגש את סיפור חייו . יש שם משהו טהור כל כך בכאב הזה ובכנות. מיכה , הוא 1 מתוך 10 אחים לבית משפחת ביטון. אבא עמרם נפטר בגיל 41 . מיכה מתרפק בגעגוע על סיפורי ילדותו. תקופה בלי מסכים ובלי נייד ורק חום ואהבה וחברות בשכונה וכדורגל. שמחת חיים שכבר קשה למצוא בשפע והנה, היא עוברת מסך ומחממת לנו את הלב. בשטף מילים ונגינה משולבת , מיכה שפשוט ריתק אותי על הכיסא.

מיכה הוא מאגר עצום של טוב לב . ילד שרצה להיות מקובל. היה בולט בשונות. OUTSIDER הוא יצא מהבית בעיר שדרות והגיע לחיים במשפחת אומנה, היישר לביתה של המשוררת גלילה רון פדר.

הזמנה לתנועה

ואז הוא הזמין אותנו להצטרף אליו. מי יכול לדרבק לי מקצב מתלווה? אני כנראה.

אז ישבתי עם דרבוקה על המחצלת , נכנסת לאווירה ולשמחה המדבקת של מיכה. וככה עם הדום והטאק ומקצב מרוקאי סוחף , האצבעות שלי הפסיקו מעצמן לנגן. האגן לא נח בכיסא, ביקשתי רשות ללוות את השירה, בתנועה.

הנחתי את הדרבוקה, כי זו אני.. כי ככה אני יודעת..לתת ביטוי לשירה בתנועה משמחת.

מיכה לא הכיר אותי, ואני לא הכרתי אותו וגם מי שישב באוהל במופע של מיכה לא קלט את הניצוץ הקטן הזה.. האפשור שלו ובקשת רשות מבחינתי נתנו לי אוקיי לנוע. המשכתי לנוע לצלילי השירים של מיכה ואולי בזכותו גם יכולתי להיות בהקשבה מלאה.

חווית הביקור מסתיימת בשיר הדרן מקורי , פחות מוכר.
מיכה שוב מבקש שאצטרף ואני מתכנסת אל עצמי , יד למעלה והשנייה על בית החזה ומתחילה בסיבוב בלתי נגמר ומאפשר. זה מזכיר לי אותי על הבמות, איך פעם זה היה עם נצנצים ופייטים והיום זה קטן צנוע והכי מרגש אותי שיש.

צילום:ליאת יובל

דלתות מסתובבות וקצת פילוסופיה על החיים

בסיומת , שאלנו את מיכה שאלה. האם היה נשאר בשדרות או חוזר על מהלך חייו מחוצה לה? מיכה הפתיע אותי ואמר ..לא. לא הייתי יוצא מהבית בשדרות. משהו בתשובה של מיכה , סקרן אותי עוד יותר. מסלול חייו זה, הוא אשר הטווה לו את קווי האופי ואת הזיקוק של תוצר מיוחד במינו.. ועליו הוא היה מוותר ?

' אל עצמי' – להפוך מילד פגוע לבעל ערך עצמי

אל עצמי הוא ספרה של גלילה רון פדר, הוא נכתב על מיכה ביטון. מיכה הפך לגיבור וסיפור חייו הפך נחלת הכלל . אז איך מוותרים על זה? איך עוברים מבית של 10 ילדים לבית מטופח בירושלים עם ספריה עמוסת ספרים. איך המוסיקה , בסופו של דבר , הייתה למיכה לעזר , לריפוי , להגשמה עצמית ולתקשורת עם הסביבה . המוסיקה הפכה את מיכה מילד פגוע לבעל ערך.

האם באמת דלת במסתובבת אחרת הייתה יוצרת הזדמנויות אחרות בחייו ? את התשובות תקבלו בביקור שלכם אצל מיכההאוהל של מיכה..סיפור שנוגע כמו קסם בלבן של העיניים.

יצירת קשר: מיכה ביטון- דף פייסבוק / האתר הרשמי / הערוץ הרשמי של האמן והיוצר מיכה ביטון

המופע הבא של מיכה, במסגרת מופעי שקיעה בלילות קיץ מתקיים ביום חמישי ה 10/9/20 בשעה 19:00. פרטים נוספים בטלפון: 054-8157320

תודות:

למועצה אזורית חוף אשקלון על ההזמנה לסיקור והכרות עם התיירות. ההמשך בקרוב..

מיזם תיירות בישראל- מגזין תיירות / אינסטגרם

תודה רבה לחברי למיזם :

הוד בן בנימין – SINGLE DAD TRAVLER , גלית קידר- שעמום הוא בחירה .

מייל לתיאום סיקור ותוכן: MAGAZINE.TOUR@GMAIL.COM

בלוגרית אורחת: אילנה בר – יצאתי מביתי למסעותיי.

צילום ותיעוד: דניס צייטלין – MAKE IT VISUAL

תודה למירי יוסף- שיווק אתרי תיירות אתר / פייסבוק ולדני מקסימוב – שיווק אתרי תיירות

מוזמנים לקרוא את ההמשך. חלק ב: מציאות תוססת- תיירות במרחב הכפרי בחוף אשקלון לחץ כאן חלק ג: תיירות חוף אשקלון- שעה מתל אביב. סדנאות , פעילויות והמלצות לכוכב מיכאל, זיקים וברכיה . לחץ כאן

שיתוף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
WhatsApp
Email
השארת תגובה

פוסטים נוספים

סיור נשים וסליחות בירושלים

סיור נשים וסליחות בירושלים

לקראת סיורי הסליחות שיתקיימו בין ה- 09/08/21 ועד סוכות, יצאנו לסיור. חזרתי לפוזיציית התיירת, והאמת שזו הייתה ממש בחירה מוצלחת.

מה קורה בגליל המערבי – המלצות מקומיות מעודכנות

מה קורה בגליל המערבי – המלצות מקומיות מעודכנות

משב רוח מרענן וכאן במארז ממתקי במיוחד, ארזתי לכם אינדקס מידע גלילי לוקאלי. תוכלו למצוא כאן מידע עדכני ,

מערת קשת גליל מערבי – מסלול לכל המשפחה

מערת קשת גליל מערבי – מסלול לכל המשפחה

פארק אדמית – סובב מערת קשת , שמש , שמים , שלווה ונוף חלומי מוזמנים בהחלט לבקר ולטייל. ההמלצה הפעם,

ממני, טלטול
גלילה לראש העמוד

שיתוף:

רוצים לקבל
מאתנו עדכונים ?

דילוג לתוכן