אירוח בייתי על ההר- בקיבוץ אדמית

אירוח זה מילה מלאה כרימון.. אמנות אמיתית שניתן גם לרכוש (וגם לא). אני התחלתי לארח מגיל צעיר. זה התחיל באירוח הבובות בחדרי הקטן בביתי בחיפה.. הכנתי להן תה של 17:00 וטבלתי לכל אחת ואחת ביסקוויט .את ההפקה של אירוח ה-1 שלי  ,שאותה אוכל להגדיר כ'גדולה' , עשיתי בגיל 10.5. אני וחברתי ליעד חברנו יחד להפיק ולארח את כל הבלוק בנו גרנו, לאחר צהרים של קולטורה בדשא. אז , בשנות ה-80 בשכונת נווה שאנן בחיפה,  לא עשו סיפור מלוק והתוכן היה הכוכב הראשי. הכנה עצמית של התוכן, הכיבוד, הכרטוס והשיווק לשכנים.. ולבסוף ההרגשה הייתה נהדרת..

קצת עלי…

עם השנים כילדה, בשעת הערביים של שישי, אהבתי לבלות אצל סבתא לאה. למלא את הפחזניות המופלאות שלה בשקית זילוף. לערבב את החצילים הרומנים ולהתעסק במטבח הרומני , עם הסינר והמאכלים שסבתוש' כל כך אהבה. הכול תקתק עד השעה 18:00 לערך, עת השעה של שידור הסרט הערבי בערוץ 1. התלבושת חיכתה לי בצד בפינה בארון , שמלה סגולה כמו של הוליווד , עם נעלי עקב גבוהות. ככה שעות התבוננתי במראה, מדמיינת את המימיקה שאני שומעת וגם מפזזת מדי פעם.. אך בעיקר סופגת את השואו והאווירה..

צילום: Ritvo photography

אז נעים להכיר, שמי טל לביא, בת 45, תושבת הגליל המערבי. גרה בקיבוץ אדמית, נשואה לאורן ומגדלת 3 ילדים אהובים. במקצועי אני מורה לחינוך גופני, אך החיים הובילו אותי לעולם הבידור והאירועים. אני מפיקה מגיל 23 וחצי באופן רשמי, עת פתחתי את משרד ההפקות שלי 'טלטול הפקות'. כ 17 שנה הדרכתי חוגים לנשים, חוגי תנועה ומחול מזרחי והעברתי את סדנאותיי בארץ ובעולם. לעולם התיירות נכנסתי בשנת 2015 , עם המעבר שלי לגליל המערבי מאזור עמק יזרעאל. נכנסתי והתאהבתי. גם שהפקתי ירידים ואירועים גדולים , תמיד אהבתי לארח כל אורח שהגיע לתחום הפעילות שבאחריותי.. אם זה כמנהלת אירועים בחדר כושר, שער הבזאר הטורקי בעכו, פסטיבלי רחוב, אירועי חוצות , כנסים וירידים. קטן כגדול, ניתן לומר שתמיד היתה לי תשוקה גדולה לנראות ולחוויית המבקר. הקדשתי הרבה מחשבה לתכנן מראש את הרגע של שעת ה- 00. עימוד, עיצוב, מיתוג , סגנון וסטייל..

עם תחילת שינוי המגמות בעולם התיירות , הרגשתי שאירועי הבוטיק קוסמים לי יותר. היכולת להביע ולהביא את קסמו של המפגש האנושי , לחבר בין תרבויות ובין שלל עיסוקי, ליצור מוצרי מדף ייחודיים שלי.  ככה דייקתי את העשייה שלי יותר ויותר לתוך העולם של הגליל, ליצור חוויות יוצאות מגדר הגליל ולהכיר למי שמבקר בגליל את אוצרות גן העדן שלנו. שיאו של שינוי מגמה זו , אני יכולה להגדיר כתקופת הקורונה. (למרות שברור לי שזוהי רק ההתחלה). אכן , כעת התיירות שוב לובשת פנים חדשות, התיירות הקהילתית פותחת דלת להכרות עם האירוח הבייתי  ואני שתמיד חלמתי לפתח את התיירות כאן באזורי, בכביש 899 בפינה ירוקת העד שלנו.. החלטתי שאין זמן מתאים יותר מכעת.

אירוח צמחוני – צבעוני צילום: Ritvo photography

ככה הצטרפתי לקהילת המארחים PLP. בקורונה , תקופה בה שכללתי יכולותיי עוד ועוד בבישול המאכלים שהגליל מציע. גלגול עלי הגפן מהגינה מולאו בגבינת עזים של הגבנית המקומית של הקיבוץ שלי , רעננתי את הסלטים שלי, לקערה מלאת כל טוב הגליל. מתובלים בשמן הזית של לוטפי מחורפיש וריבת הרימונים שלו כרכז לרטבים שלי.. . זמן ההתבשלות הזה הוכיח לי שזו בדיוק השעה לפתוח את דלת ביתי, לארח באהבה , לתבל חוויה חדשה ומזמינה , לחבר בין אנשים ונשים וגם לחזור לרקוד. הריקוד עבורי הוא כלי לתקשורת בונה , מפזר הרבה שמחה ואולי זוהי גם התרופה לתקופה הקרובה.

המפגש הקרוב מתקיים ב 3.7 יום שישי. פרטים באיוונט

מה כולל האירוח?

האירוח כולל כיבוד צמחוני וצבעוני, מעגל שיח בגינתי וטעימה של סדנת 'הפלפל הנשי'- מחול מזרחי חוויתי בהנחייתי. להזמנת מקום במפגש הקרוב: 3.7.2020

ניתן לתאם אירוח למפגשים, ימי הולדת למבוגרים, קבוצות קטנות של מינימום 8 משתתפות    עד 25

ניתן לשלב את הביקור בסיורים באזור , בתפירה ובהתאמה אישית

קצת חוויות והמלצות

מהי קהילת המארחים PLP? מוזמנים להכיר

2 תגובות
  1. שוש צואלה הגב

    אשמח לבוא ואולי אפשרות לשיתוף פעולה טיולי נשים המזרח .מושב נווה אטי"ב רמת הגולן 0547226698 ת6דה

השארת תגובה