תיירות מועצה אזורית חוף אשקלון

יצאתי ליום סיקור ותוכן וביקרתי במועצה אזורית חוף אשקלון, יחד עם חברי למיזם תיירות בישראל-מגזין תיירות , בחסות מועצה אזורית חוף אשקלון, החברה הכלכלית לפיתוח חוף אשקלון ומחלקת התיירות. לשם הכרות  עם התיירות בשטחה

תיירות כפרית , היא פסיפס , מורכבת מתצריף של תושבי המקום , העוסקים בתיירות פנאי נופש וחקלאות , כמו חתיכות האבן , שונות ומגוונות , אך חיבור סך החלקים , יוצר יחד יצירה צבעונית ועשירה.

יצאתי ליום סיקור ותוכן וביקרתי במועצה אזורית חוף אשקלון, יחד עם חברי למיזם תיירות בישראל-מגזין תיירות , בחסות מועצה אזורית חוף אשקלון, החברה הכלכלית לפיתוח חוף אשקלון ומחלקת התיירות. לשם הכרות  עם התיירות בשטחה. ואכן האזור מתפתח : מסעדות, מרכזי מבקרים, אנשי עשייה, חקלאים ,יזמים ויוצרים וכל הטוב הזה נמצא במרחק של פחות משעה מתל אביב. אנשים ערכיים, אשר לא חוששים לגור באזור עם קצב מציאות תוסס .

תשתיות התיירות במועצה, נבנות בהשקעה ותשומת לב רבה וניכר כי למועצה אזורית חוף אשקלון  יש הרבה מה להציע. מיד מתברר כי החדשות במסך הטלוויזיה לא מעבירות במאום מקסמו של המקום, יצאנו להכיר, לחוות ולגלות את הפסיפס המיוחד לחוף אשקלון.

הסיקור נחלק ל- 3 חלקים.

1: סיור קצוות – הביקור באוהל של מיכה ביטון ומושב נתיב העשרה מוזמנים לקרוא

2: מציאות תוססת – תיירות במרחב הכפרי במועצה אזורית חוף אשקלון – נתיב העשרה

3. תיירות חוף אשקלון – שעה מתל אביב סדנאות ופעילויות למבקרים בחוף אשקלון – כוכב מיכאל ,ברכיה,זיקים.מוזמנים לקרוא

מועצה אזורית חוף אשקלון – פרויקטים על הפרק:

מועצה אזורית חוף אשקלון ,אחת מ- 5 מועצות סביב עוטף עזה . משתרעת על שטח של כ- 168,000 דונם ומונה כ- 17,000 תושבים. בתחומי המועצה נמצאים שמורת הטבע חולות ניצנים, חופי הים ניצנים וזיקים, אתרים היסטוריים ואתרי תיירות. המועצה מקיפה את העיר אשקלון.
בתחומי המועצה , כ- 21 יישובים.  5 קיבוצים , 11 מושבים , 4 ישובים קהילתיים וכפר נוער אחד.

מחלקת התיירות שוקדת על פיתוח אירוח ביתי בישובים שבתחומה, המבחר של מרחב כפרי זה , יכול לשמש תשתית מצוינת לפיתוח תיירות כפרית שמהווה מנוף צמיחה אנושי וכלכלי לתושבים ואכן ההון האנושי הוא נכס.

המועצה , בראשותו של ראש המועצה,איתמר רביבו, חרטה על דגלה לקדם ולשדרג את התיירות במועצה. רונן ליבנה , מנכ"ל החברה הכלכלית של המועצה, יחד עם נטלי ביטון מלכה , רכזת העסקים והתיירות בחברה הכלכלית , התלוו ליום זה וחשפו בפנינו את נפלאותיו .

פרויקטים חדשים על הפרק


בשיח הפותח של היום , סיפר רונן על פרויקטים רבים של פיתוח אזורי המונחים על הפרק ונמצאים בתהליך הקמה, לדוגמה, שיקום תאטרון פתוח ביער גברעם, הקמת סינגל מונגש של קק"ל , הקמת אתר הנצחה של נופלי צוק איתן ביער גברעם, פיתוח אתרי מורשת , הקמת פארק ביוספרי לאורך אפיק נחל שקמה, הסדרת חניון קראוונים בחוף זיקים והוספת חניוני לילה בתיאום עם רשות הטבע והגנים וקק"ל – מרשים ביותר .

מושב נתיב העשרה – קהילה עם חוסן

הגענו לנתיב העשרה , מקור השם של המושב , על שם עשרה חיילי חיל האוויר, אשר נהרגו בפעילות ליד אל עריש בשנת 1971. המושב נוסד בראשיתו בחבל ימית בשנת 1973 והועתק למקומו הנוכחי בשנת 1982, בעקבות הסכם השלום עם מצרים. הביקור במושב מרגש מאוד ואינו סיור תיירותי רגיל, המבקרים נחשפים לאורח החיים הייחודי של תושבי המושב,  של החיים בצל חומת ההגנה תוך פיתוח ושמירה על הקהילה .

במושב זה, מסתבר, על אף היותו ישוב צמוד גדר, הביקוש עולה על ההיצעֱ. מושב מטופח, גגות רעפים אדומים וגינות עם דשא ירוק , מראה פסטורלי , הבטונדות הצבעוניות, מלמדות על מעורבות הקהילה בכל .

בשיחה שלי עם יפעת בן שושן, תושבת המקום ומארחת ביתית , בדקתי אתה אודות הדבר , היא סיפרה לי כי היו הרבה מאד מיזמים ופרויקטים סביב המיגוניות , מצד אחד, זהו גוש בטון שיש לו את התפקיד החשוב בהגנה על התושבים, ילדים , שמשחקים בשבילי המושב, ומצד שני, הצבעוניות, שמות הילדים, הנוכחות ברחובות יוצרים שילוב של אמנות מקומית וקהילה תומכת. אני חושבת שהן מלמדות את המסר החשוב ביותר , שכל דבר קשוח יכול להפוך להיות בסופו של דבר חיובי.

מרכז מבקרים מושב נתיב העשרה

במרכז המבקרים של המושב, ששמו "תיירות על הקצה" , פגשנו את סמדי , הלו היא – סמדר שמילוביץ , ראש צוות חירום ישובי , לשיח הכרות והכרת האתגרים , לדבריה , בימי טרום קורונה , האזור אירח תיירים רבים. כ 80% מהתיירות התבססה על תיירות נכנסת, מראה של אוטובוסים ומבקרים במושב זה הוא דבר שבשגרה , כיום , המושב מארח תיירות ביתית, טרנד שנכנס חזק למרחב התיירותי , אולי בעקבות משבר הקורונה שתרם רבות לכך .בפגישה עם יפעת בן שושן , נחשפנו לסיפורה המיוחד ,  במקור משפחתה ממפוני הישוב חרובית שבסיני, בת להורים מייסדי המושב ,כל השנים התגוררה במקום וכיום יפעת מארחת מבקרים אצלה בבית להכרות עם סיפורה האישי בשילוב יציאה לתצפית על הגבול והכירות עם הסביבה ברכב קלאב קאר משותף.

השאלה הראשונה שעולה מהשיח עם סמדי , כיצד אנשים אשר גרים מבחירה כל כך קרוב למציאות שכזו , התשובה המיידית היא החוסן , תחושת האמון והביטחון שהקהילה משרה אחד על השני ומחזקת את התושבים. שאלות נוספות עולות , כיצד מייצרים את תחושת החיבור והביטחון לקהילה ? צוות החירום הישובי פעיל ומעורב 24/7 , מרכזי חוסן זמינים, אשר נותנים מענה לילדים לקהילה בהיבט הטיפולי , החברתי ומתן תמיכה נפשית ,התושבים נעזרים באפליקציות דיווח בזמן אמת , מעורבים בנעשה, תומכים האחד בשני ומקבלים סיוע מועצתי.

אתר הבית של נתיב העשרה

תצפית נוף – נתיב העשרה – רצועת עזה – על שמו של אל"מ ניר פרס ז"ל

התצפית המערבית במושב , ממנה ניתן לראות את אזור דרום אשקלון וצפון רצועת עזה , נקראת על שמו של אל"מ ניר פרס ז"ל, שהיה ראש מנהלת התיאום והקישור (מת"ק) לרצועת עזה. ניר נולד בשנת 1964 הוכשר כקצין מודיעין בחיל הים. במסגרת תפקידו, סיכל בשנת 1990 פיגוע ראווה נגד ישראל, שבו יורטה ספינת מחבלים מול חופי ניצנים. על סיכול זה, קיבל ניר אות הצטיינות וציון לשבח ממפקד חיל הים, יחד עם הכינוי "אביר המודיעין הימי".בתפקידו האחרון היה ראש מנהל התיאום והקישור לרצועת עזה. ניר נפטר ממחלה בשנת 2012.

בנקודה זו אפשר לראות את השטחים החקלאים, החממות, נחל שקמה, ארובות חברת החשמל ואת נקודות החפיפה, על הגבעה נבחין בשכונת בית חנון .דבר הממחיש יותר מכל , כמה עזה קרובה מצד אחד, אך רחוקה באמצעות הקהילה המדהימה במושב.

לתצפית התלווה קב"ט המועצה ,אמנון זיו להוסיף סקירה בטחונית של האזור ותרם רבות מידע והכירות אישית כקצין ביטחון של המועצה וכתושב המושב .

"נתיב לשלום" – חומת הפסיפס בין רצועת עזה לנתיב העשרה

נתיב לשלום Path to Peace- סרטון: נתיב לשלום

הגדר הוקמה סביב היישוב , בעקבות ירי צלפים, מקלעים ונ"ט , ונמצאת בסמוך לבתי התושבים ומפרידה בין רצועת עזה לישראל. חומת בטון מסיבית , עליה מותקנת מערכת התראה מתוחכמת הנישאת לגובה של 9 מטרים. כיום , החומה מהווה סמל לעתיד טוב יותר , הגענו למרכז המבקרים וקיבלנו אבן צבעונית מקרמיקה, עשויה עבודת יד, אותה מייצרת אמנית הקרמיקה צמרת זמיר , תושבת המושב ובעלת סטודיו לקרמיקה, צמרת זמיר. אשר הגתה ויצרה פרויקט בו כל אחד מהמבקרים בחומה ובמושב יכול לקחת ולבחור אבן משלו, לכתוב עליה משאלה ולהדביק אותה על החומה, פעולה אקטיבית לקירוב השלום אלינו. בכוונה ובאופטימיות . זמיר כתבה באותיות ענק על החומה את המילים “נתיב לשלום” וציירה יונה ענקית עם עלה של זית, ובתוכה , הדבקנו אנחנו , את אבן המשאלה האופטימית, של כל אחד מאיתנו.                                                        כך הפכה חומת בטון אפורה למיצג אומנותי עם מסר אופטימי  של תקווה לשלום. זה מזכיר לי מאד את הקיר שקרוב יחסית אל ביתי.. הרי גם אני גרה על הגבול.. מוזמנים להכיר ולקרוא 'קירות מדברים' שתולה, על גבול הלבנון.

יצירת קשר: נתיב לשלום אתר – מידע /פייסבוק

חוות גילר- חוויה חקלאית ומשק צאן

המשכנו בנסיעה בכביש המקיף את הישוב, פגשנו את נעמה ארצי מ'חוות גילר' . שמענו מנעמה אודות העסק שלה ושל בעלה איל גילר על הגשמת חלומות , כיצד עוברים באמצע החיים מעבודה "מסודרת" ומיינסטרימית לעיסוק בחקלאות חדשנית במושב, בחממות לגידול וטיפוח זרעים , נעמה מספרת כי טיפוח זנים הם המומחיות של משק גילר וכיום הוא מייצר זרעים לארץ ולחו"ל.

לצד החממות יש דיר עיזים וכבשים. התוצרת של חוות גילר טעימה ועם ניחוח ביתי. ומה טעמתי?  צ'רקסית, לאבנה, צפתית, בולגרית ויוגורט , כולן מיוצרות מחלב עיזים. לצד הגבינות הצטרף זן פלפל מעניין ביותר, פלפל בלי גרעינים יחד עם קישוא צבעוני ועגבניות טעימות במיוחד. במקום ניתן גם לקנות גבינות ולקחת אתכם לפיקניק בסביבה . הגבינות ,הפלפל והמתבלים שמגישה לנו נעמה מהווה בראנץ' טעים ומרענן , כמו שאני אוהבת.

ומה עוד בחווה :

סיפור וסיור חקלאי בשילוב טעימת גבינות עיזים
שעה וחצי של ביקור הכולל סיור וסיפור על משק צאן וחקלאות, ציונות שנות ה-2000 וטעימת גבינות עיזים בעבודת יד, באוירה מקסימה עם קפה ועוגה.

סדנה להכנת גבינה
שעה וחצי של חווית גיבון, התנסות בהכנת גבינה מחלב טרי ובסיום הסדנה כל משתתף מקבל מארז של הגבינה שהכין

סיפור וסיור חקלאי בשילוב טעימת גבינות עיזים ובנוסף סדנה להכנת גבינה
שעתיים וחצי של סיפור וסיור במשק בשילוב טעימת גבינות עיזים וסדנה להכנת גבינה

קיימת אפשרות לפעילות בשבת, כל הסדנאות והסיורים בתיאום מראש

יצירת קשר חוות גילר: אתר הבית  / פייסבוק . תיאום מראש : 054-3161709

פעילויות נוספות בנתיב העשרה:

נתיב לשלום צמרת זמיר , רוני קידר "קול אחר" , מורני צברי "הופכות חומות לגשרים", על הגבול עם יפעת בן שושן, סיור חקלאי של משתלת בן בן ועוד..  

ממשיכים ליום נוסף, מוזמנים לטייל בשדרות

המאהל של מיכה – הכנסו לחלק א' של הסיקור

הרשמו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים על סיורים ופעילויות באזור: לחץ כאן

שיתוף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
WhatsApp
Email
השארת תגובה

פוסטים נוספים

סיור נשים וסליחות בירושלים

סיור נשים וסליחות בירושלים

לקראת סיורי הסליחות שיתקיימו בין ה- 09/08/21 ועד סוכות, יצאנו לסיור. חזרתי לפוזיציית התיירת, והאמת שזו הייתה ממש בחירה מוצלחת.

מה קורה בגליל המערבי – המלצות מקומיות מעודכנות

מה קורה בגליל המערבי – המלצות מקומיות מעודכנות

משב רוח מרענן וכאן במארז ממתקי במיוחד, ארזתי לכם אינדקס מידע גלילי לוקאלי. תוכלו למצוא כאן מידע עדכני ,

מערת קשת גליל מערבי – מסלול לכל המשפחה

מערת קשת גליל מערבי – מסלול לכל המשפחה

פארק אדמית – סובב מערת קשת , שמש , שמים , שלווה ונוף חלומי מוזמנים בהחלט לבקר ולטייל. ההמלצה הפעם,

ממני, טלטול
גלילה לראש העמוד

שיתוף:

רוצים לקבל
מאתנו עדכונים ?

דילוג לתוכן