עמק חפר- שלל המלצות לכל המשפחה

עמק חפר - טיול אופניים באגמון חפר, ביקור בפארק צבי הנחל , חוויה של קיבוץ במשמר השרון ומסעדת אלמגרו. קחו לכם יום אחד וצאו לטייל באי הירוק של מרכז הארץ.

טיול אופניים באגמון חפר, פארק צבי הנחל , חוויה של קיבוץ במשמר השרון וארוחה במסעדת Almagro .

קחו לכם יום אחד וצאו לטייל באי הירוק של מרכז הארץ.

מועצה אזורית עמק חפר היא פשוט קסם של אזור. חופן בחובו שפע של אטרקציות לגילוי ובילוי . מוזמנים לקרוא את החלק השני של סיקור מפרויקט משלחת איגוד כתבי הבלוגים בעמק חפר. 22/6/2020 . לקריאה של החלק הראשון של הסיקור לחץ כאן סרטון קצר שלי מחוויות היום: לחץ כאן

צילום: יהודית הרפז . חברי המשלחת בקיבוץ משמר השרון. יוסי רור- תיירות עמק חפר וטל קלאר- מורת דרך

פארק צבי הנחל – עמק חפר

נחל אלכסנדר , נחל ייחודי אשר מתקיימות בו תופעות טבע ייחודיות. יובלו של נחל אלכסנדר מתחיל באזור העיר שכם. משם, הנחל זורם לאורך כ- 32 ק"מ ומסתיים בים התיכון באזור חוף בית ינאי. הנחל בעצם חוצה את עמק חפר ומהווה חלק מהותי ממנו. נחל אלכסנדר נוקה וטוהר לפני כמה שנים, ולאורכו הוקמה טיילת .

לנחל הוחזרו צבי המים הרכים, אשר ניתן למצוא אותם בנחלים עם מים מתוקים, מים רדודים וביצות, והושקע מאמצים רבים בניקוי וטיהור של הנחל. שמענו מפיו של חיזקי סיבק , ס. ראשת המועצה, אודות האתגרים הרבים לקידום שמירה על החי, הצומח והטבע , בשמורות טבע ברחבי המועצה בכלל ופארק צבי הנחל בפרט.

פינות חמד , מגדלי תצפית ושביל מונגש

הפארק עצמו נגיש , ניתן לשלב בו פעילות ספורט , רכיבה והליכה . גם לעגלות וגם לקטנקטנים. לאורך הטיילת , הוקמו גם כמה מגדלי עץ. אל תוותרו על עלייה למגדל תצפית, שם תוכלו לחוות תצפית של 360 מהמרחב הפרוש לרגליכם. המלצה חמה להוסיף הדרכה. לסיורינו הצטרפה רעות רז בירן מכפר חיים מ'נקודת רעות' והוסיפה הסברים מרחיבי דעת.

נאמני נחל אלכסנדר

בפינה מוצלת, פגשנו את איציק רוזנשטיין, מתנדב מקבוצת מתנדבי נחל אלכסנדר. מתנדבי הנחל , מבצעים סקירות על בסיס יומי, הסברה לקהל הרחב למניעת האכלת הצבים ותחזוקה שוטפת בניטור ודיווח .שמענו מפיו, על פעילות המתנדבים וההגנה על תופעות טבע ייחודיות ובתי הגידול המצויים לאורכו. מוזמנים לקרוא עוד אודות פעילות הקבוצה.

מיקום: WAZE – פארק הצבים נחל אלכסנדר שעות פתיחה: 24/7

פייסבוק קבוצת נאמני נחל אלכסנדר לחץ כאן

רעות רז בירן: 052-6369900 נקודת רעות פייסבוק / אתר: לחץ כאן

מסלול היקפי באגמון חפר – מסלול משפחתי לכל המשפחה

עמק חפר: אגמון חפר – טיול אופניים משפחתי

אחרי שביקרתם בפארק הצבים, זמן מצוין לקצת פעילות ספורטיבית  באגמון חפר. פארק צפרות המתפרש על פני 350 דונם ובו אגם מלאכותי גדול . כאן תוכלו לצאת בהליכה או רכיבה למסלול היקפי , סובב האגם. נוח למעבר בדרגת קושי קלה. המסלול מתחיל באזור מרוצף דקים מעץ וממשיך בדרך כורכור סלולה ונוחה.

לאורכו של המסלול נקודת תצפית המתאימות לעצירה וגשר מעבר שיוסיף לחוויה. במסלול סובב האגמון תוכלו לצפות ביונקים וציפורים. אנחנו פגשנו נוטריה (אל תתבלבלו , זו אינה לוטרה, אשר נדיר לראותה, כיוון שהיא זן נכחד) , מספר אגמיות ועופות שונים. שוחים להם בשלווה ונחת.

אופניים אפשר לשכור ואף לקבל הדרכה מאלון וולף ויריב. נקודת היציאה מקיבוץ העוגן או בתיאום מולם. אלון ויריב יתנו לכם הסבר ומפה ומנקודת היציאה תצאו לניווט עצמאי עד לאגמון. 

האח הקטן של אגמון החולה

אנשי המועצה , בשיתוף  רשות ניקוז נחלים שרון , הקימו את האגמון כחלק מתוכנית השיקום הגדולה של נחל אלכסנדר . הם יצרו מרחב אקולוגי טבעי לטובת יצירת בית גידול לציפורים נודדות , יונקים ועופות מים ובכך לקיים השבת בעלי החיים לסביבתם הטבעית . האגמון  נמצא בשטח בריכות הדגים של קיבוץ עין החורש, ציפורים נודדות ויונקים שונים . 

בנקודת ההתחלה של המסלול , בסככה המוצלת  , פגשנו את אייל  , קיבוצניק מעין החורש . אייל מספר , על המקום ועל הפעולות העתידיות של שיפור דרכי הגישה והתנופה של המקום. כל זאת , בכדי לאפשר למבקרים ליהנות מצפייה בציפורים, מעקב אחרי נדידת העופות , ביצוע פעילויות טיבוע ציפורים ופעילות תיירותית במרחבו.

סדנאות חיבור לטבע באמצעות סיור

בסככה המוצלחת פגשנו את עמית רונן  , מנכ"ל "רונן שירותי קייט" , אשר מעביר כאן סדנאות חיבור לטבע. באמצעות ציור, בהזמנה מראש .הסדנא עורכת כשעתיים לערך , כוללת סיור בנופים הקסומים של עמק חפר ,למידת טכניקות שונות של ציור ובהמשך ציור עצמאי לצייר. פלטת הצבעים של משתתפות הסדנא , משכו את העין שלי ולא יכולתי להמשיך לדרך. אני כבר קבעתי לי ביומן להגיע בשנית לסדנא

להזמנת טיול אופנייםאלון- 050-9199866 יריב: 050-4639006 

 להזמנת סדנת ציור וסיור: עמית רונן / 050-5207020

מוזיאון האופניים של אלון וולף – חרב לאת

את אלון וולף זיהיתי מכתבה שראיתי לפני מספר שנים, אלון וולף הוא פריק אופניים אמיתי. את החלום להקים מוזאון אופנים, הוא הקים בשנת 2008.


זה התחיל עם חדר בבית ועבר מהר מאד למרחב גדול יותר , אל לול ששופץ לשם כך. אלון מתקן את האופניים בעצמו, מלקט אופניים מיוחדות ומקבל בתרומה מאנשים שונים ורבים אופניים. לכל זוג אופניים יש כאן סיפור. כיום יש במוזיאון כ – 300 זוגות אופניים. זהו מוזיאון האופניים היחידי המוקדש רק לאופניים.

במוזיאון מספר אגפים והוא מחולק למספר מחלקות עיקריות :אופניים ישנות ועתיקות של פעם, אופניים תוצרת הארץ, אופני ילדים, אופניים של אלופים שזכו בתחרויות שונות, אופני ראלי, אופניים ביזאריות עם מגוון שימושים, ועוד.. אתם צריכים לבוא ולפגוש את האופניים, להכיר את הסיפור אותו מספר אלון בכישרון התלהבות ותשוקה.

מיקום: WAZE – מוזיאון האופניים/ אתר : לחץ כאן/ טלפון להזמנות ופרטים: 050-9199866/

פייסבוק: לחץ כאן

מסעדת אלמגרו – מגוון חידושים בצלחת.

מתחם 'לב הפרדס' גבעת חיים איחוד

בראנץ' מפנק וטעים במיוחד, אכלנו ב'מסעדת אלמגרו' , הנקראת על שם אחד הרובעים של בואנוס איירס. השף הארגנטינאי הג'ינג'י והנמרץ של המקום הוא ניקו וורבוף, שהקים את המקום ביחד עם אמו ואחיו. המקום מעוצב בסגנון כפרי והאווירה ביתית ועליזה, בדיוק כמו השף והאוכל שלו. ניקו ואחיו מנהלים את המקום עם הרבה נשמה ומספרים על חזרה לשגרה במלוא המרץ.

מקום שמציע תפריט צבעוני, מקפיץ ולא שגרתי

תפריט ארוחות הבוקר החדש מציע מנות מגוון מדליקות כמו פסטות, סלטים, סמבוסק ביתי ומובן שיש גם קינוחים מיוחדים. בפחות שגרתי, תוכלו למצוא שם: א. בוקר בואנוס איירס שמציעה גבינה במילוי שינקין , שקשוקה עם צ'וריסו, שינקין מוצרלה, ברוסקטות , ניוקי מחית אפונה ופיסטוקים, פיצה מהטבון ועוד הפתעות. בעיצוב של המקום משולבים גם צנצנות של ירקות מוחמצים. יש כאן אווירה מזמינה מאד , פשוט לשבת לאכול וליהנות.

מומלצים מהתפריט החלבי:

אנחנו טעמנו בעיקר ממבחר הסלטים ומאכלים אחרים על בסיס ירקות של המקום והכל היה טעים ומעולה. את הפוקצ'ה הטריה אי אפשר היה להפסיק לאכול ואני אישית ממליצה מאד על סלט העדשים והבורגול ועל הקרפצ'יו סלק שהיה חתוך ומתובל כהלכה.

איפה? עמק חפר – מתחם לב הפרדס, גבעת חיים איחוד. פייסבוק . המסעדה סגורה בשבת וכעת בקורונה מבצעת משלוחים. טלפון לבירורים : 04-862-8268

קיבוץ משמר השרון

לסיום היום אל תוותרו על סיור במרחב הכפרי והקיבוצי , קיבוץ משמר השרון. קבוצת "משמר" נוסדה בשנת 1924 וממנה יצאה , מספר שנים לאחר מכן, ההתיישבות הראשונה של הקיבוץ. בשנת 1941 הקבוצה מנתה כ- 100 חברים.חברי הקיבוץ היו מחלוצי ההתיישבות בעמק חפר , עזרו בייבוש הביצות על ידי ניקוז ונטיעות. ושותפים במאבק על האזור כולו בפעולות עם ההגנה ועם הפלמ"ח.

https://www.youtube.com/watch?v=wA2W3MA6Au0&t=206s

מוזיאון משמראשונים– פנחס לויטן

את הביקור ערך לנו פנחס לויטן , ממקימי הקיבוץ , מוביל היום את פרויקט השימור הקיבוץ . התחלנו בסרטון קצר וסיור במוזיאון הקיבוץ "משמראשונים" והמשכנו לסיור מקיף ברחבי הקיבוץ. דרך שדרת הפיקוסים המפורסמת , עץ הצאלון הססגוני , בית הילדים הישן ופינות חמד נוספות.

הסליק

שיא הביקור בקיבוץ הוא הסיור בסליק הישן , אותו סליק שבנו בני המקום ולא נמצא ע"י הבריטים ב"שבת השחורה" , שהיווה מחסן הנשק העיקרי של מחתרת ההגנה  

תיאום ביקור בקיבוץ – פנחס לויטן בטלפון: 050-8728972/ אתר/ פייסבוק: /מוזיאון אתר

אטרקציות נוספות במשמר השרון :

  • חדר המלאכה של עילאי, מקום קסום ,  הנמצא בבית התינוקות המיתולוגי של הקיבוץ.    מהווה מרכז חוגים, סדנאות וקורסים של מלאכה ויצירה לכולם סדנאות יצירה ואמנות שונות ומגוונות פייסבוק/ אינסטגרם/ 052-3422274

עוד בקיבוץ:

  • מאפיית הבוטיק של שחר בן ארויה, מגוון סוגי לחמים מיוחדים לצד קינוחים נפלאים .
  • "לוקא " – גן אירועים מרשים ביופיו
  • מתחם מסחרי עם מגוון חנויות ומסעדות
  • יום טיול וביקור בענפי המשק והחקלאות בקיבוץ , כולל ארוחת צהרים בחדר אוכל בקיבוץ , כל זאת בהזמנה מראש : זיו מוזר – 050-9317209

המלצות להדרכה

נכון שלסייר לבד זה אפשרי, אבל מומלץ להזמין גם הדרכה מקומית ולתבל את הסיור בסיפורים והסברים להרחבת הידע והדעת

  • תיירות עמק חפר – טיולים בעמק חפר בחודש אוגוסט:לחץ כאן
  • רעות רז בירן -נקודת רעות: 052-6369900 / פייסבוק :לחץ כאן
  • טל קלאר- שורשים וכנפיים :052-5308019 / פייסבוק לחץ כאן
  • דני הרמן– טיולי ג'יפים , סדנאות ופעילות שטח 04-6369230 / פייסבוק: לחץ כאן

תודות

תודה רבה למועצת אזורית עמק חפר, תודה לסג"ן יו"ר המועצה – חיזקי סיבק, אשר קידם ותמך בהוצאה לפועל של ביקור הבלוגרים . תודה ליוסי רור מנהל אגף התיירות – על סיורמדויק ורב גוני . תודה על הארגון המוקפד בשיתוף פעולה . מועצה אזורית עמק חפר
תודה רבה לכל התיירנים והמארחים על האירוח וההכרות .

תם ונשלם הסיור של משלחת הבלוגרים. מוזמנים להשלים את החסר ולקרוא על חלק א'- בקישור המצורף

ניפגש בסיור הבא . . . . . . .

שיתוף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
WhatsApp
Email
השארת תגובה

פוסטים נוספים

סיור נשים וסליחות בירושלים

סיור נשים וסליחות בירושלים

לקראת סיורי הסליחות שיתקיימו בין ה- 09/08/21 ועד סוכות, יצאנו לסיור. חזרתי לפוזיציית התיירת, והאמת שזו הייתה ממש בחירה מוצלחת.

מה קורה בגליל המערבי – המלצות מקומיות מעודכנות

מה קורה בגליל המערבי – המלצות מקומיות מעודכנות

משב רוח מרענן וכאן במארז ממתקי במיוחד, ארזתי לכם אינדקס מידע גלילי לוקאלי. תוכלו למצוא כאן מידע עדכני ,

מערת קשת גליל מערבי – מסלול לכל המשפחה

מערת קשת גליל מערבי – מסלול לכל המשפחה

פארק אדמית – סובב מערת קשת , שמש , שמים , שלווה ונוף חלומי מוזמנים בהחלט לבקר ולטייל. ההמלצה הפעם,

ממני, טלטול
גלילה לראש העמוד

שיתוף:

רוצים לקבל
מאתנו עדכונים ?

דילוג לתוכן