עמק חפר – אי ירוק במרכז הארץ / חלק א'

עמק חפר- המלצה לארוחת בוקר לא שגרתית, SEKURA, בירה בוטיק , יין מצוין וביקור בגלריה לאמנות

מוזמנים לקרוא את החלק הראשון שלי מחוויות הביקור בעמק חפר . המלצה לארוחת בוקר לא שגרתית, בירה בוטיק , יין מצוין וביקור בגלריה לאמנות.

יצאנו ביום שני ה- 22.6 אל מרחבי מועצה אזורית עמק חפר , סיור "המשלחת" ה-2 של איגוד כתבי הבלוגים בישראל. להכיר מקרוב את האזור לסקר ולחוות את האי התיירותי הירוק השוכן בלב לבה של הארץ (ולא מספיק מוכר, גם למרכזניקים) . האמת, לא מספיק יום 1, זה נכון. אבל בשל הגבלות הקורונה, ריכזנו יום מלא בכל טוב וכבר סימנו ביומן לחזור בקרוב. מוזמנים לקרוא את חלק 2 שלי .

עמק חפר: סרטון תדמית קצר ומלא קצב ויופי : לחץ כאן מוזמנים להיכנס לקצב.

משק הלברכט – ביתן אהרון

גינת ירק FARM TO TABLE

חקלאות מקומית, חדשנות, דרכי שתילה, טיפוח, קטיף ובישול ..וגם טעמנו מלוא הטנא

משק הלברכט גינת ירק- ביתן אהרון

את הבוקר פתחנו במקום קסום. ’גינת אוכל’ , משק הלברכט , אשר פורחת ומניבה תוצרת אקולוגית וטעימה. 2 דונם של חוויה לכל המשפחה.

הגינה הוקמה בשנת 2013 , בליבו של פרדס קלמנטינות , במשק המשפחתי. החזון של תמי הלברכט -חסון ואביה , עידו הלברכט , היה להוות מרכז ללימוד חווייתי של גידול אורגני, מרכז מבקרים שמעניק למבקר זמן אתנחתא , התחברות לטבע, לאדמה, לניחוחות ולטעמים. חוויה של רכישת ידע על מקור המזון , דרכי גידולו

איך הירקות שלנו מגיעים לצלחת ?

יודע כל חקלאי פיקח, שאת הזן יש לשבח ולהיטיב במחשבה, להיטיב במחשבה (ותודה ללהקת כוורת הנפלאה). בגינת הירק, כל זן מקבל תעודת זהות משלו ואתם יכולים לעשות שם הכרות עם כל ירק וירק . אותי תפסו הצינורות , האדניות המוגבהות ושלל מיכלי גידול הידרופיני לא שגרתיים , מהן הציצו תותים ואננסים ומכלי הגידול ההידרופוני . כל אלה , מושטטים על שיטות חדשניות ומאפשרים , גם למי שאין גינה רחבת ידיים בנמצא , יכול לגדל גם במרפסת או בחלל קטן , גידולים מרהיבים. התכבדנו בבופה עשיר ממטעמי הגינה, גבינות , תוצרת הגינה ושייקים מרעננים וטריים.

'גינת ירק' מציעה שפע של אפשרויות:

  • משהו קצר וטוב – סיור חוויתי בין שלל הערוגות – נלמד כיצד לגדל גידול בייתי , נקטוף חצילים וקישוא ושאר ירקות , בהתאם לעונה, היישר מהאדמה. (אל תשכחו להצטייד בנעליים נוחות וכובע)
  • סיור בגינה ובבוסתן – Do It Yourself – מלקטים וטועמים ולאחר מכן משתמשים בתוצרת המשק להכנת שייקים בריאים, ארוחת פיקניק , בשלל פינות החמד המוצלות ועוד..
  • Farm To Table– סדנת בישול ומגוון רחב של סדנאות לקבוצות : https://bit.ly/30MiFF8
  • סיור לפינת החי , עם חיות משק וכוורת דבורים.
  • פינת משחקים ויצירה לילדים עם פעילויות יצירה אקולוגיות , מחומרים מן הטבע.
  • סתלבט בערסלים ופינות ישיבה (למי שמחפש עוד קצת אתנחתא.)
  • חנות מתנות של תוצרת מקומית ,שתילים , סוקלנטים, זרעים וצמחים , בחנות ניתן גם לרכוש מארזים עם התוצרת של גינת המשק של המשק משולבים במוצרים של חקלאי ויצרני עמק חפר : https://bit.ly/30A2P04https://bit.ly/30A2P04
  • ניתן להזמין משלוח ירקות אורגניים

מיקום:WAZE – משק הלברכט גינת אוכל ביתן אהרון/ http://foodgarden.co.il/ 054-2000635

SEAKURA "הצצה באצה" – מרכז הסברה חוויתי וחדשני לגידול אצות יבשה

טוב..הדייט שלי בצלחת עם אצות , כבר עבר בהצלחה בעבר. אני חובבת סושי וגם אוהבת את הים. אז כשידעתי שאני הולכת להציץ מקרוב בחווה פורצת דרך שמגדלת אצות מים על היבשה? התרגשתי כבר מספר ימים , מאז השיחה הראשונית שלי עם מנהל מרכז המבקרים. אחרי ארוחת בוקר של תוצרת חקלאית משובחת, הגענו למרז המבקרים של SEAKURA, ללמוד כיצד משלבים אצות בתזונה היומיומית והאמת, היה טעים

סיור מודרך במרכז המבקרים

הסיור המודרך , מתאים לכל הגילאים, למשפחות ולקבוצות. מעניק חוויה בעלת ערך מוסף אקולוגי, המקדם את השמירה על הטבע בכלל והים בפרט. פגשנו את הבעלים של החווה, יוסי קרטה, ושמענו ממנו על הרעיון שעומד בבסיס הקמתה של חברת 'סיקורה' כאחת החלוצות בעולם בתחום החקלאות הימית , ליצור מזון על של מאקרו אצות ולהפיצו בעולם . 14 שנות מחקר ופיתוח על ידי ביולוגיים ימיים מהשורה הראשונה, הביאו לטכנולוגיה מתקדמת ופורצת .

סוגי האצות הגדלות בחוות סיקורה

סיקורה עומדת בסטנדרטים בינלאומיים ומשווקת כיום את מוצריה לרחבי העולם. החווה מבצעת גידול יבשתי אורגני של אצות ים מסוג אולווה וגרצילריה . את האצות מגדלים במי ים בתוך ברכות מיוחדות ותוך בקרה וסינון מיוחד ששומר עליהן נקיות, אורגניות ובריאות . האצה הירוקה, עשירה במינרלים, סיבים תזונתיים וכלורופיל ומכילה כ- 30% חלבון . האצה האדומה , יכולה להתאים, מלבד למאכל, גם לתעשיית הקוסמטיקה. במרכז המבקרים יש גם חנות קטנה בבה ניתן לרכוש מגוון מוצרים כמו תוספי תזונה ומוצרי קוסמטיקה.

את המוצרים אפשר לרכוש גם בבתי טבע, בבתי מרקחת ובאתר החברה. לסיום , התכבדנו בארוחת טעימות עשירה ומפתיעה של מאכלים ייחודיים המבוססים על האצות.

'סיקורה' מציעה שפע של פעילויות:

  • 'הצצה באצה' – סיור שבמסגרתו תצפו במיצג על הים התיכון ועולם האצות. במרכז ההסברה תוכלו לחוות את מאפייני הים, סוגי הדגים והשינויים הסביבתיים. בנוסף, תצפו בשיטת גידול אצות הים על היבשה. בסיום, תחכה לכם ארוחת טעימות עם מאכלים ייחודיים מבוססי אצות. מתאים לכל הגילאים, למשפחות ולקבוצות- יש לבצע רישום מראש.

מיקום: WAZE – חוות סיקורה – הצצה באצה. שעות פתיחה: א' – ו' הרשמה באתר , 5921* קוד הנחה: seaweed2020 כרטיסים לסיור בחוות סיקורה  יש להזין את הקוד לאחר המעבר לקופה. פייסבוק: סיקורה – בריאות מהים אינסטגרם: seakura_israel  אתר: www.seakura.co.il

גלריית זוזו ZUZU – גלריה להנעה תרבותית

אזור תעשיה עמק חפר

באזור התעשייה של עמק חפר שוכנת גלריית זוזו. המשתרעת על 150 מ"ר. בעלת הגלריה, תמי סואץ, הקימה את הגלריה , במטרה להנגיש אמנות לכלל הגילאים והאוכלוסיות . במקום מוצגות תערוכות של אמנות ישראלית ומתקיימים בה אירועים שונים: מפגשי אמן, סדנאות, הרצאות, אירועי מיצג, שיתופי פעולה אמנותיים ועוד. שמענו מתמי על המתרחש בסצנת האמנות בעמק , על שיתופי הפעולה הנרקמים בין הגלריות השונות ועל תנופת העשייה האמנותית ברחבי המועצה. בעמק חפר יש ריכוז רב של אמנים מהשורה הראשונה: אסי משולם מאחיטוב . עמיר שפר ורבים וטובים נוספים . חלקם נולדו בעמק וחלקם הגיעו לכאן ליצור ולהשתקע.

תערוכות מתחלפות, שלל אירועים בגלריה ושיתופי פעולה בין הגלריות השונות בעמק חפר

בגלריה מתקיימות 6 תערוכות בשנה כל אחת שונה לגמרי מהשנייה. כאשר מתקיימת תערוכה מתווסת לה פעילות של הרצאות וסדנאות ושיח גלריה.
הרווח של תמי , לדבריה, הם רגעי האושר של המבקרים שצורכים ומתבוננים באמנות. בסיורינו התארחנו בתערוכה 'כתר פלסטיק לבן' של אלון בסקינד, איריס ברנע, שחר מרקוס ומיכל שכנאי יעקבי- ארבעתם אמנים חזותיים אשר בעשייתם האמנותית מרחיבים ומערערים את המשמעויות המקוולות של סמלים וייצוגים מקומיים מוכרים. מבט הומוריסטי-אומנותי כצורת הבעה המכילה בתוכה ריבוי משמעויות. התערוכה עוסקת באופן אומנותי ובגישה אירונית בטקסים ישראליים המייצגים את האתוס הישראלי

ומהיכן השם זוזו? פשוט ת ' ZUZU

זוזו – הנעה לפעולה, "גלריה להנעה תרבותית" , אז פשוט ת ZUZU לכאן. זוזו חוגגת בספטמבר יומולדת 3 ועד שהסגר יחלוף ונחזור לצרוך גם אמנות, היכנסו לאתר ולפייסבוק וקראו על הפעילות הנפלאה של המקום

הסיורים בגלריה מותאמים לשכבות גיל שונות, וישנם סיורים והפעלות המתאימים לילדי גן, בתי ספר, משפחות וגם לגיל השלישי.

כמה עולה? חינם . מיקום: WAZE –  זוזו גלריה להנעה תרבותית, גשר העץ 46, פארק תעשיות עמק חפר.

שעות פתיחה: יום ג’ 10:00-16:00, ימים ו’-ש 10:00-14:00 או בתיאום טלפוני. תמי:054-4278951 / אתר: לחצו כאן / פייסבוק: לחצו כאן

מבשלת בירה אלכסנדר – א. התעשייה

מנחל אלכסנדר הגענו להכרות עם אחת מיצרניות הבירה המקומיות והנפלאות בארץ, מבשלת אלכסנדר.

מדובר במבשלת בירה בוטיק שהוקמה על ידי הבעלים אורי שגיא בשנת 2008 , במטרה לייצר לישראלים בירה בוטיק מצוינת. בכדי שיוכלו לצרוך ולארח אתה. מרכז המבקרים החדש הוקם במהלך הגל ה- 1 של הקורונה . יש בו חלל רחב וקירות שקופים דרכם ניתן לראות את מיכלי התסיסה. בימים כתיקונם ניתן להגיע למקום ולקיים סיור מודרך הכולל טעימות של 6 סוגי הבירה לצד נשנושים על הבר.

סוגי הבירה הקיימים היום במבשלה

במרכז המבקרים ניתן לטעום 6 סוגים שונים של בירה מסוג אייל ( Ale ) , שרבים מהם כבר זכו בפרסים רבים ברחבי העולם, באולימפיאדת הבירה הבינלאומית. את הסיור העבירה מנהלת השיווק של המבשלה. שמענו אודות תהליך הייצור ומה מבדיל בירה אחת מרעותה. .בלונד, אמברה, גרין, בלאק, בלייזר וחיטה ישראלית. (שהיא האהובה עלי) . תוסיפו זיתים וקרקרים והרי לחם בילוי מושלם.

בחודש אוגוסט מתוכנן המרכז להיפתח , והוא יציע למבקרים במקום:ימי כיף, בילוי שובר שגרה, חגיגת יום הולדת ועוד.

בימים אלה ניתן ליהנות משירות משלוחים של מארזי הבירה . חנות און ליין לחברים של בירה אלכסנדר . הכוכבות של ראש השנה 2020 : בלונד, חיטה, גרין . להזמנות לחץ כאן/ מיקום: צבי הנחל 13, פארק תעשיות עמק חפר . שעות פתיחה: א' – ה' בין השעות 9:00-17:00 ו' בין השעות 9:00-16:00.יש לתאם הגעה מראש. לפרטים נוספים: 074-7034094/ אתר: לחץ כאן / פייסבוק: לחץ כאן

יקב אלכסנדר – בית יצחק

לקינוח היום, מזג האוויר התחיל חייך אלינו והשמים קיבלו גוונים של ערב. זמן מצוין לביקור ביקב אלכסנדר המשובח . במבט ממרפסת הכניסה ליקב צופים במרחבים המקיפים את היקב. את הסיור קיימנו עם הבעלים יורם שלום.

ירדנו אל מרתף היינות, וליד חביות היין שמענו על סיפור הקמת היקב כממשיך מסורת משפחתית של אביו, בשנת 1996. היקב גם קרוי על שמו של אביו של יורם, אלכסנדר ז"ל, ממנו ינק יורם את האהבה והזיקה לתחום. בסיומו של יום התכבדנו בטעימות יין ובפלטת גבינות עזים מצוינות עם מתבלים סודיים. אני אהבתי מאד את הליזה שרדונה הלבן.

מה הפעילות? סיור, טעימות יין, סדנאות, אירועים.

איפה? יקב אלכסנדר, דרך חפר, בית יצחק.

שעות פתיחה: א' – ה' 9:00-17:00, ו' 10:00-15:00. פייסבוק : לחץ כאן אתר: לחץ כאן

המלצה להדרכה

נכון שלסייר לבד זה אפשרי, אבל מומלץ להזמין גם הדרכה מקומית ולתבל את הסיור בסיפורים והסברים להרחבת הידע והדעת.

  • תיירות עמק חפר – טיולים בעמק חפר בחודש אוגוסט:לחץ כאן
  • רעות רז בירן -נקודת רעות: 052-6369900 / פייסבוק :לחץ כאן
  • טל קלאר- שורשים וכנפיים :052-5308019 / פייסבוק לחץ כאן
  • דני הרמן– טיולי ג'יפים , סדנאות ופעילות שטח 04-6369230 / פייסבוק: לחץ כאן

תודות

תודה רבה למועצת אזורית עמק חפר, תודה לסג"ן יו"ר המועצה – חיזקי סיבק, אשר קידם ותמך בהוצאה לפועל של ביקור הבלוגרים . תודה ליוסי רור מנהל אגף התיירות – על סיורמדויק ורב גוני . תודה על הארגון המוקפד בשיתוף פעולה .
תודה רבה לכל התיירנים והמארחים על האירוח וההכרות .

פרוייקט המשלחת

פרוייקט המשלחת, הוא יוזמה של איגוד כתבי הבלוגים בישראלי לעידוד תיירות בישראל.
במסגרת סיור של משלחת , סיור בלוגרים של איגוד כתבי הבלוגים בישראל מציע סיקור ושיווק במגוון היבטים . רשת שיתופים, של כל אחד מהפוסטים של חברי המשלחת בכל המדיות והפלטפורמות של האיגוד

מוזמנים לקרוא את חלק ב' של הסיקור: חלק ב' לחץ כאן

מוזמנים לקרוא פוסטים נוספים של הבלוגרים , משתתפי המשלחת:

גלית קידר – שעמום הוא בחירהמוזמנים לקרוא

דן בירן – סיור בדרך היין של עמק חפר – מוזמנים לקרוא

יהודית הרפז – כתבת וצלמת תיירות – מוזמנים לקרוא

ליאור קינדרלנד – ים של פעילויות לילדים בעמק חפר: משפחה בשנטי מנסה קצת אקסטרים מוזמנים לקרוא

נירה פרי – עמק חפר – למה דווקא עכשיו? – מוזמנים לקרוא

דנה ושרטיין – המחברת הצהובה – מוזמנים לקרוא

החיים היפים עם אורית ענבר – יופי של עמק – מוזמנים לקרוא

יוסי שובה – כתב וצלם של אתרי תיירות – מוזמנים לקרוא

דנה סתוי – דנה טיים –  מוזמנים לקרוא

רוני אביב – – עמק חפר טיול במרכז באווירה אחרת – מוזמנים לקרוא

שירה מילר – רגע לעצמך – מוזמנים לקרוא

שיתוף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
WhatsApp
Email
השארת תגובה

פוסטים נוספים

סיור נשים וסליחות בירושלים

סיור נשים וסליחות בירושלים

לקראת סיורי הסליחות שיתקיימו בין ה- 09/08/21 ועד סוכות, יצאנו לסיור. חזרתי לפוזיציית התיירת, והאמת שזו הייתה ממש בחירה מוצלחת.

מה קורה בגליל המערבי – המלצות מקומיות מעודכנות

מה קורה בגליל המערבי – המלצות מקומיות מעודכנות

משב רוח מרענן וכאן במארז ממתקי במיוחד, ארזתי לכם אינדקס מידע גלילי לוקאלי. תוכלו למצוא כאן מידע עדכני ,

מערת קשת גליל מערבי – מסלול לכל המשפחה

מערת קשת גליל מערבי – מסלול לכל המשפחה

פארק אדמית – סובב מערת קשת , שמש , שמים , שלווה ונוף חלומי מוזמנים בהחלט לבקר ולטייל. ההמלצה הפעם,

ממני, טלטול
גלילה לראש העמוד

שיתוף:

רוצים לקבל
מאתנו עדכונים ?

דילוג לתוכן