גלריית ART 192 – מיזם נשי יוצר בעכו העתיקה

את אסתי קהתי, אחת מהאמניות בעלות המקום, ביקרתי שהגלריה המקסימה עדיין הייתה בחיתולים,לפני טייח ,דלת או סורגים. אסתי סיפרה לי על המיזם של גלריה של 10 נשים יוצרות, עם התלהבות וניצוץ בעיניים ומיליון רעיונות. זוהי ההרגשה הכי בתולית בעולם להכיר משהו בראשית הדרך..כמה מרגש ומרתק. תוך שנה המקום הפך להיות ממשי,קסום ומכיל את העשירייה המופלאה הזו.

תמיד כיף לבקר

האירוח של הגלריה כולל הסבר קצר והכרות עם העבודות השונות המוצגות. מעת לעת הן מארחות אמן אורח בחלל.

בשנה האחרונה יצא לי לפגוש את המקום בכמה וכמה מפגשים . ביקור עם קבוצותיי. היה לי כיף להכיר אתכן שיטוט שלי עצמאי לחפש בקבוק או תכשיט חדש וכמובן בהרמת כוסית לחיים בפתיחה
עסק שכזה בליבה של העיר העתיקה בעכו הוא פנינת קסם אמיתית.

קצת על המקום

ביקשתי מאסתי לספר קצת על המקום:
"התחלת המיזם להקמת הגלריה 192 Art בזוג חברות יוצאות מערכת הביטחון אשר להן הקרמיקה הייתה אהבה ישנה והפכה לקריירה שנייה. השתיים (עדנה ואסתי ) שוטטו בערי הצפון בחיפוש אחר מקום עם היסטוריה ונשמה והתמקמו בעכו העתיקה, בשולי השוק ובקרבת הנמל. המשיכה שלהן למקום נבעה מההכרה בעכו כעיר תיירותית מתפתחת, האווירה האותנטית המורגשת בעיר העתיקה.

קבלת הפנים החמה להן זכו מהתושבים המקומיים והרגשה פנימית שזה המקום המתאים ביותר לייצג את עבודת הקדרות שלהן. לימים כאשר למדו על האזור, התחזקה תחושה זו כאשר נודע להן כי בתקופה קדומה, עמק הנעמן עד תל עכו, שפע חרסית והיו פזורים בו כפרי קדרים.

הגלריה נמצאת במבנה מהתקופה העותמאנית. מבנה בעל קשתות אבן גבוהות.. הקו המנחה למיזם נקבע כ"נשים גליליות יוצרות", בדגש על קרמיקאיות, אט הצטרפו נשים נוספות מן הפריפריה הצפונית, בשיטת "חברה מביאה חברה" והתגבשה קבוצה מגוונת של עשר נשים מרתקות, אמניות ותיקות ויוצרות חדשות שזוהי להן קריירה שנייה.

מוזמנים להכיר את האמניות של הגלריה:

  • אילנה פור- קדרית.
  • אורית קמה
  • אסתי קהתי- קדרית.
  • חדווה קליין- יוצרת תכשיטים מנייר ממוחזר
  • לוסי בשן בראון- קרמיקאית.
  • ניבה הרצוג-קדרית.
  • עדנה פיורקו- קרמיקאית, פסלת.
  • אמונה סירקין-קדרית.
  • פולה רייקין- יוצרת בחומרים ממוחזרים.
  • קיילה תלמי- קדרית

על סיפור הקמת הגלריה מרעיון למתחם חי ותוסס:
https://www.facebook.com/art192/videos/489805708340504/

ארוע קרוב

מגוון מתנות מקוריות של עשר נשים יוצרות מהגליל, כל הטוב הזה בגלריה Art 192 בעכו העתיקה, הממוקמת ליד כיכר הדייגים בסימטה מאחורי חאן אל עומדאן. עבודות קרמיקה, נייר וחומרים ממוחזרים, לשHמוש יום יומי או לנוי. בכל יום תקבל את פנכם.ן בגלריה אחת היוצרות. פתוח כל השבוע, כולל שבת 10:00-17:00 ובשישי 10:00-15:00

פייסבוק: גלריה ART 192 / אתר / טלפון: 04-8283955

2 תגובות
  1. אסתי קהתי הגב

    תמיד שמחה לקבל את ההמלצות שלמטלטול הפקות לסיורים ומקומות מאוד מיוחדים בגליל. רק מי שבאמת חיה ואוהבת את הגליל יודעת לזהות ולהגדיר במדוייק את פינות הקסם המיוחדות רק לגליל וטלטול יודעת לעשות זאת ובגדול❣️ תודה על הפירגון! אסתי

    • Taltulp הגב

      נפלאות אתן!! הרבה הרבה הצלחה. זכור לי המפגש שלנו לפני שלוש שנים שרק היו קירות בגלריה ולאט לאט עברתן דרך, עם הרבה אתגרים.

השארת תגובה