מטיילים ונהנים בעמק יזרעאל פעילויות לכל המשפחה

סיור לקראת פסטיבל טעמים בעמקים 2021

הוזמנתי לבקר באחד האזורים האהובים עלי (ובמקרה גם גדלתי בו בשנות נעוריי) , עמק יזרעאל ! שדות החיטה המוריקים קיפצו לקראתי, מנפנפים לנו בברכת שלום . ממש מרגישים את הגעגוע למבקרים באוויר.. כי מזה זמן רב לא היו מבקרים ברחבי העמק . חורף קייצי שכזה מבשר פריחות מוקדמות, קסם של עמק שמניב חוויה מיוחדת למטיילים ולמבקרים. תוסיפו לזה גם נחלים זורמים, מגוון מסלולי טיולים שרק מחכים למבקרים ולצחוק מתגלגל של ילדים ומבקרים שמחים וקיבלתם חוויה מובטחת. במשך יותר מחודש , במסגרת פסטיבל " טעמים בעמקים" ( 31.1-14.3) מתקיימים מעל ל 12 ימי פעילות בימים רביעי- שבת . השנה, הפסטיבל חוגג את שנתו ה- 17 ויתקיים במתכונת מותאמת ומתחדשת עם שלל פעילויות לקהל המבקרים.

מוזמנים לקרוא את הפוסט שלי על ביקור נוסף בעמק. מסלול טיול בגבעת עודד , 'קפה 79' -עגלת קפה , ביקור ב'עליית הגג של ג'וד , שמן זית מצוין בציפורי ועוד.. לחץ כאן

שותפים לדרך

לפעילות שותפים קק"ל (אשר חוגגת 120 שנות פעילות) , רשות ניקוז קישון , אשר מבצעים פיתוח תשתית השבילים לאורך הנחלים ודואגים לשמירת גדות הנחל מפני פגיעת רכבי השטח , מועצה אזורית עמק יזרעאל והמועצות המקומיות רמת ישי ויוקנעם.

ומה בפסטיבל?

הפסטיבל ,המתקיים במועצה אזורית עמק יזרעאל , מציע ממש מטריה של הפתעות. וכמו שכבר אמרתי , חורף קייצי שלא מאכזב אשר מאפשר יציאה גם עם קצת טיפות גשם מבלי לבטל תכניות.

  • סיורים מודרכים ושלל פעילויות
  • מרוץ הנחלים ה- 1, בנחלים ציפורי ובית לחם
  • 'רוכבים ונהנים' בסינגלים שביערות קק"ל לציון חגיגות 120 שנה
  • סיורים ביקבים ובחוות חקלאיות
  • יריד מתגלגל של תוצרת חקלאים ויצרנים טרייה , רעננה ובניחוח מקומי. יקבים ומסעדות שיעברו מישוב לישוב עם טעמים, מוזיקה והרבה פאן . (מיועד ל- TAKE AWAY , ללא ישיבה).

רוכבים ונהנים

קק"ל חוגגים 120 שנה ומזמינים את הרוכבים ליהנות מרכיבת שטח ביערות קק"ל , בסינגלים של מרחבי העמק
אלון הגליל (20 ק"מ) , גבעת אלה (8 ק"מ) , גבעת המורה (30 ק"מ) הסוללים – שמשית (18 ק"מ)
כפר החורש (11 ק"מ) , נחל השופט – הזורע (30-13 ק"מ) , קרית אתא (6.15 ק"מ)
ריש לקיש – הושעיה (28 ק"מ)

איך זוכים בפרסים? ליד כל אחד מהמסלולים תמצאו את השילוט הבא . אל תשכחו להצטלם לידו ולהעלות לאינסטגרם ולפייסבוק של קק"ל.

מרוץ הנחלים ה – 1

רשות ניקוז ונחלים קישון בשיתוף פעולה עם קק"ל, המועצה האזורית עמק יזרעאל והמועצה המקומית רמת ישי, מזמינים אתכם להשתתף במרוץ עממי: מרוץ הנחלים ה- 1. אשר ייערך במסלול טיילות הנחלים ציפורי ובית לחם.
השבילים עוברים לצד הנחלים בנוף ושדות ירוקים .
פיתוח השבילים הינו חלק מיישום תכנית רחבה שמטרתה לחבר בין קהילות הנחל לנחלים למען שמירת הטבע והסביבה וכמענה על צורכי פנאי ונופש של תושבי האגן רשות ניקוז נחלים: לחץ כאן

מסלול 1: לאורך נחל ציפורי מקטע מזרחי ב-5 במרץ – מסלול מעגלי – דרך שביל יער סלול . זהו מקטע חדש מתאים ומומלץ לכל המשפחה. תחילתו בחניון קק"ל ליד הישוב שמשית. השביל סלול ומתאים לעגלות או לרכיבה.

מסלול 2: לאורך נחל בית לחם ב-12 במרץ. חניה – מרכז מסחרי קדמת ישי

במסלולים 2 מקטעי ריצה , 3 ק"מ וכ- 6 ק"מ. ההזנקה מתבצעת בקפסולות, כל 15 דקות כ- 20 איש. יש לבצע רישום מוקדם. מחיר שווה לכל נפש: 25 ש"ח למשתתף. הרשמה למרוץ: לחץ כאן

יריד מתגלגל – מיטב הקולינריה של העמק

אני משוגעת על פודטראקס, ממש.. גם מאובזרים, גם מעוצבים וגם עונים על צו השעה ..שנרגיש את וייב בית הקפה בלי יותר מדי קילומטראז', מתאים לי.

היריד של הפסטיבל מציע מגוון תוצרת מקומית : אוכל טרי ומזמין , בית קפה עם קפה מצוין , שייקים, סחלב חם וסיידר חם . שמן זית, יקב טוליפ , תערובות תבלינים ופירות יבשים מבית 'חוות דרך התבלינים'
תוצרת של 'כרמלים' עם שפע חסות מיוחדות, נבטים, פירות קפואים ועוד ועוד… הקונספט של היריד: טייק אווי ללא ישיבה.

היריד מסתובב בין היישובים ,בימים ד' ,ה' ושישי , מציע לתושבים את האפשרות להזמין אוכל משלל המסעדות המשתתפות בפסטיבל. חוברת הפסטיבל – תפריטים: לחץ כאן יש לבצע הרשמה והזמנה מראש בלבד. כל הפרטים , התפריטים והרשמה לפעילויות .

חוות התבלינים – בית לחם הגלילית

אבי ציטרפלד קיבל את פנינו בלב החווה, עם הנוף מסביב ושקט. על המחצלת חיכתה לנו סלסילה ומחבתות עמוסות כל טוב. עברנו דרך החנות ,עמוסת התבלינים, הריחות, הצבעים , כמי שהייתה פה לא פעם עם קבוצות ומבקרים, מרגישים שמשהו השתנה, יש פה שינוי גדול. המולת המבקרים התחלפה בערימת ארגזי משלוח מול הנוף, מארזים נשלחים כעת לכל רחבי הארץ והקורונה עשתה פה שינוי. שמחתי מאד לשמוע עליו.

אור הבן  הצטרף אל העסק והצוות קיבל וייב נמרץ וחדשני , אור מסתכל על המארזים החדשים כמו על תינוקות חדשים, אשר הצטרפו לחנות האונליין , אשר יש כיום יותר מ 1000 מוצרים . לשיחה הצטרפה גם מיטל האמונה על משלוחים ומארזי שי למשאבי אנוש, הם מספקים מענה עד לבית העובד ואני שמחה מאד להכיר ולשמוע.

אז בחוות התבלינים נפתח בית קפה חדש, בר בירל'ה , הבר הכפרי של החווה . הקורונה תחלוף והכל ישוב למקומו ועד אז מוזמנים לבלות בשיטת המחצלת. מלקטים בחנות, או באים מהבית ולוקחים את המחצלת לשדה השעורה שנזרע במיוחד לשיטת האירוח החדשה, בשטח פתוח, הכי כיף שיש.

בבירל'ה , אשר פתוח בחמשוש , תוכלו לקחת טייק אווי: 10 סוגי בירות מתובלות ויין ארצישראליות , מלבי , מאפי תנור אבן עונתיים של נדיה , אוכל בייתי ועוד..קחו מבית הקפה מחצלת וצאו לסעוד בשדות החווה.

להזמנה באתר: לחץ כאן פייסבוק: לחץ כאן
פתוח כל השבוע 10:00-17:00 / 04-9533405 / 054-6641611

קפה קפה קיבוץ יפעת

בלב עמק יזרעאל, בכניסה לקיבוץ יפעת ממוקם וצופה לנופי העמק, פתוח 24/7
משלב ארוחות בוקר מפנקות, עסקיות בשרים פסטות וסלטים

אנחנו התפנקנו עם פיקניק BOX מפנק והילדון טעם את ההמבורגר ונרשם חיוך בשפתיים. את האוכל לקחנו אתנו לחורשת הבונקרים שקרובה ממש ליפעת.


קפה קפה יפעת : לחץ כאן

השמיניה- השוק העירוני עפולה

טוב, לשוק בעפולה אני מבטיחה לחזור ולסקר. מזמן כבר שמעתי על העשייה הקהילתית וציורי הגרפיטי מכל עבר מספרים שיש פה סצנה. אחלה סצנה. לשוק הגענו בכדי להכיר ולטעום את הקציצות הטעימות של 'השמיניה'. לא זה לא קשור לסדרה שהילדים שלי כל כך אוהבים, אבל זוהי מסעדה שפתחה הילה בן חמו, הבעלים של המקום ויש בה קציצות בשלל סוגים: ירק, עוף, דגים , בשר, מבחר בלתי נגמר ושפע של שפע.

את המארז של 'השמיניה' יצאנו למקום סודי ליד קיבוץ מזרע, נשאיר משהו לפוסט הבא..

מרינדו- מסעדת בשרים מטורפת ביוקנעם

'מרינדו' המצוינת, אחותה של המסעדה הוותיקה בעין גב, היא הפתעה ענקית בלב יוקנעם. עם מיקום מצויין ובשר משובח , אי אפשר לפספס. 'מרינדו' שייכת לבעלים רועי תבור ואיתמר קנדליק ממושב כנף ברמת גולן. הגשימו את
חלומם והחלו לשווק את הבשר שגידלו למסעדות וקצביות שבבעלותם. אופן הגידול והטיפול האיכותי בבשר מורגש במנות בשר איכותיות המוגשות במסעדה לצד 4 סוגי יינות 'מרינדו' ובירת 'מרינדו' טרייה, הנמכרות רב בסניפים.
בביקור במסעדה, פגשנו את מנהל המסעדה, אדיר כהן. המקום מעוצב משגע, צעיר ותוסס, מחכים כאן לשעת השין לפתוח ועד אז 'מרינדו' השיקה , במיוחד לפסטיבל תפריט שניתן להזמין ממנו ויגיע עד לתושבים במסגרת היריד המתגלגל. מהמסעדה ניתן לאסוף טייק אווי, כל התפריטים באתר הפסטיבל.

אז על מה אני ממליצה? הכל!!

חטיפי אסאדו , בייקון טלה, חטיפי טלה, מיקס גריל, טיבון , צלע טלה, קבב טלה עם  נענע צנובר והכריך אסדו שהוא פשוט גן עדן . האסדו עובר תיבול במפעל , סגירה בוואקום , נכנס 12 שעות לסוביד, מבושל בוואקום מפורק ואז הופך לתבשיל. בגזרת הסלט, יש את סלט השוק אבל האמת שזו מסעדת בשר מובהקת.

חפשו את האפליקציה ללקוחות עם  5% פרטים באתר: לחצו כאן

עמק יזרעאל – סיורים

  • מרכבת העמק לבית חנקין- כפר יהושוע
  • חוויה קיבוצית אמיתית בטיול על טרקטור- קיבוץ גבת
  • שביל היוצרים בקיבוץ יפעת – סיור עם סיפור. אתר: לחץ כאן
  • בשביל היין עם רוני אוחיון- סיור קולינריה בעמק – יין , שמן זית וחקלאות בת קיימא – אתר : לחץ כאן
  • סיור להכרת אורח החיים בכפר הבדואי טבאש
  • מושב ציפורי : סיור קולינרי במושב ציפורי . מוזמנים להתרשם מהפעילויות בציפורי לחץ כאן מוזמנים לקרוא פוסט שלי על ביקור בציפורי עם שלל המלצות על דברים טובים בשבילי ציפורי לחץ כאן
  • כפר החורש: מקלחת יער וסדנת מדיטציה בחורש- אלה פרסבורג

קק"ל – סיורים ללא תשלום .

בשבילי נחל ציפורי ונחל בית לחם – רישום בקו ליער 1800350550. לפרטים נוספים: אתר קק"ל לחץ כאן

רכבת העמק- עמק יזרעאל

את הסיור העבירה לנו דקלה ממרכז המבקרים. הסיור מומלץ לילדים מעל גיל 10 סקרנים שירצו לשמוע אודות רכבת הקיטור של פעם, ודרך סיפור הרכבת נכיר את סיפורו של העמק והתקופה . בחצר המתחם יש 7 בתי אבן עתיקים ומרשימים השוכנים בלב חורשת אקליפטוסים

כאן פעלה במשך קרוב ל-50 שנה תחנת אל–שמאם – אחת התחנות הראשיות והמרשימות של רכבת העמק המיתולוגית. כאשר קמה ממשלמת המנדט , היא נעתרה לבקשת התושבים לשנות את השם . מסילת הרכבת עברה על הכביש וניתן לצפות במראה במרפסת של המבנה. הרכבת שנסללה בראשית המאה ה-20 על ידי הטורקים בפיקוח גרמני, חיברה בין חיפה לדרעה שבעבר הירדן, ומשם התחברה לנתיב המסילה החיג’אזית – מדמשק דרך עמאן לחצי האי ערב. שלוחתה של הרכבת בארץ ישראל כונתה רכבת העמק בזכות הרכבת , העמק עלה על המפה ובזכותה נוספו תחנות נוספות.

במבנה החד קומתי המשוקם קיימת תצוגה מרהיבה המשחזרת את סיפורה של רכבת העמק ותחנותיה העיקריות, באמצעות רכבת מיניאטורית נוסעת המהווה העתק מדויק לרכבת העמק; סרטון בן שמונה דקות “רכבת העמק חוזרת” – הסרטון מתורגם גם לאנגלית, ערבית, רוסית, ספרדית, צרפתית ואמהרית.

הרשמה באתר: לחץ כאן לאתר רכבת העמק

המחיר כולל: מארז תה עוגיות אישי, ביקור בבית חנקין בתערוכה של אלי שמיר וסיור היסטורי במרכז הכפר.

עגלת קפה קרובה ומומלצת תחנת קפה כפר יהושוע לחץ כאן

שביל היוצרים- קיבוץ יפעת

בשביל היוצרים הכרנו את אחת מן המארחות מיכל דורון דורון. מיכל , אמנית יוצרת , מחדשת וממחזרת. הופכות את האוצרות שהיא מוצאת בזבל, לדבריה, לאמנות ודרך ביטוי. מיכל אירחה בביתה בתערוכה שפתחה לאחר אובדן אביה מעל לכ- 1000 אורחים, התארחנו בביתה, בסלון בו מוצגים חפצים רבים וכולם מנייר, חצר רחבת ידיים ומלאת גרוטאות פונקציונליות להפליא, עלינו לסטודיו בקומה ה- 2 , התחלנו בדיו : האם נולדנו יצירתיים? מה דעתכם?

ניתן לקיים אצל מיכל סדנאות חד פעמיות ולבקר כחלק מסיור בשביל היוצרים. הזמנות: שרה אליהו 052-3491825 / שביל היוצרים- קיבוץ יפעת לחץ כאן

תיירות עמק יזרעאל לחצו כאן

5 תגובות
  1. ליסה הגב

    פוסט מקסים על העמק המקסים שלנו… מלא מלא פעילות גם בתקופה מאתגרת זו. ?

  2. גלית קידר הגב

    טלטול פוסט משובח ביותר עם צילומים מטריפים.
    ממש עשית חשק לחזור לגלות עוד

  3. ריבה הגב

    לחשוב שפעם הייתה כאן רכבת כזאת נותן תקווה שאולי בעתיד יהיה לנו באמת "מזרח תיכון חדש".
    פוסט יפה ומעורר תאבון…

השארת תגובה